maanantai 3. elokuuta 2015

Viimeinen päivä Suomessa

Moi! Nyt on kaikki valmiina lähtöä varten paitsi matkalaukku jonka pakkaaminen pitäis jo pikkuhiljaa alotella. Lähetään seuraavana yönä siinä neljän aikoihin ajamaan Helsinki-Vantaalle ja lento lähtee kahdeksan aikoihin. Mulla on kaks vaihtoa, ensimmäinen Engalnnissa ja toinen sitten Jenkkien puolella ja siitä jatkolennolla Sacramentoon. En tiedä yhtään mitä ajatella. Oon tässä kevään aikana kolmesti pakannu mun matkalaukun ja lentäny jonnekin päin maailmaa, mutta pienillä kentillä ja lyhyillä lennoilla. Italiassa kävin kaksi viikkoa sitten, ja lensin sinne yksin joten sitä yksin lentämistä en ehkä enää stressaa vaikka nyt on kyseessä vähän isommat kentät sun muut. Olin siellä Milanossa 9 kokonaista päivää ja pääsin näkemään myös Venetsian joka oli ihan sairaan kaunis paikka. Jäi hirvee ikävä sinne ja se on vaan niiin erijuttu elää se viikko "tavallista arkea" paikallisten nuorten kanssa ja asua Italialaisessa kodissa, kun että olis hotellissa sen kokoajan ja kiertelis pelkkiä turistikohteita. Oon niin onnellinen siitä että mulla on siellä niin ihania ihmisiä joiden kanssa on tänäkin vuonna parhaimmat tapahtumat koettu ja muistot tallennettu. En ottanut mun kameraa sinne mukaan kun menin kokoviikon alle 10kg käsimatkatavaroilla joten pitää kattoa jos saisin aikaseks laittaa puhelimesta kuvia.

Läksiäisiä juhlittiin kavereiden kanssa täällä meillä kotona viimeviikolla, oli tosi kivaa ja kaikkien kanssa tuli sanottua heipat ja juteltua. Oon tässä viimesillä viikoilla muutenkin ehtinyt näkemään kaikkia tärkeitä ihmisiä ja kavereita joiden kanssa oon ollu tekemisissä enemmän tai vähemmän. Tässä vuoden aikana on ehtiny miettimään lähtöä niin paljon, että tällä hetkellä oon enemmän innoissaan lähdöstä kun haikeimmissa tunnelmissa. Sitä tajuaa että lähtee pois hetkeks, mutta ei osaa ajatella että oon muuten siellä vielä 6kk päästä ja 8kk päästä ja vielä senkin jälkeen hetken! Kotia, vanhempia ja meijän kisua tulee ihan hirvee ikävä ja se on tässä se pahin juttu. Kuitenkin oon 17 vuotta ollu tässä kodissa ja mun vanhempien kanssa niin ehkä mä voin sen 10kk olla poissa kotoa ja sen jälkeen taas palata. Oon niin onnellinen että pääsen näkeen millasta jossain muualla on olla se lukuvuosi ja sen jälkeen oon saavuttanu jo jotain mitä muut ei välttämättä vielä pitkään aikaan saavuta. Ja sillain pystyn keskittymään kouluun ja siihen mitä oikeesti haluan isona tehdä. Nyt mulla on vaan hirvee polte lähtee kattoon millasta maailmalla on. Kun sen oon nähny niin osaan varmasti arvostaa kaikkea täällä niin paljon, että voin tasapainottaa asiat ja tiiän mitä haluan.


Mun pakkaaminen on aina sitä että viimesenä päivänä pakkaan sen mitä tartten enkä stressaa sitä kauheesti. Teen paperille listan mitä tarvitsen ja sitten vaan päivän kuluessa  täyttelen mun laukkua tavaroilla. Tällä hetkellä näyttää siltä että kaikki mahtuu hyvin eikä mulla oo ongelmia valita vaatteista. En oo ostanu itelleni melkein mitään vaatteita tän vuoden aikana ja se skaala mitä pidän on kaventunu nyt vaan ihan muutamiin vaatteisiin joten siellä menee sitten vaatekaappi ihan uusiks! Ihan hyvä vaan koska oon ihminen jota ei kauheesti kiinnosta mitä mulla on päällä kunhan on mukava olla ja tykkään niistä ite :)


Ensimmäisen viikon suunnitelmat siellä on jo tiedossa eli saavun tiistai iltana paikallista aikaa Sacramentoon josta mun perhe hakee mut ja me ajetaan Red Bluffiin n. 1.5-2h . Keskiviikko menee asettautuessa taloon ja tutustuessa perheeseen. Torstaina mulla on aika koululle puhumaan oppilaan ohjaajan kanssa ja valitsen mitä kursseja otan. Perjantaina kotosalla ja lauantaina lähetään rannikolle neljäksi päiväksi. Ootan sitä tosi innolla! Me mennään johonkin tämmöseen luonnonpuistoon ja tehdään "white water rafting trip" eli siis koskenlaskua! En tiedä yhtään missä yövytään tai muutakaan mutta ei haittaa, sen näkeen sitten. Oon tosi onnekas että mun perhe on aktiivinen ja ne tekee tosi paljon vapaaehtoistyötä lasten leireillä ja retkeilee. Meidän hakemukset osu ihan nappiin niiden kanssa :)!








7 kommenttia:

  1. Kuulostaa kyl iha mahtavalta! Mää oon kans lähössä Kaliforniaan vaihtoon ja lähtö ois maanantaina!
    Jään seuraileen! :)

    ella-california.blogspot.com

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nyt just istun Helsinki-Vantaalla yksin jo ja odottelen portin aukeemista! Kirjotin ton tekstin päivemmällä ja valvoin koko yön ennenkun lähettiin ajaan ja tuli kyllä kaikki mahdolliset tunteet ihan sekasin ja oli ihan tosi haikeeta lähtee. En voi uskoo että just hetki sitten näin mun vanhemmat vikaa kertaa 10 kuukauteen! Onnea sulle kanssa pakkaamiseen, alota vähän aiemmin kun mä, tuli liikaa stressiä kun jätin niin viime tippaan haha. Kiva kun jäät, mä käyn katteleen sun blogia! :)

      Poista
  2. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista
  3. Oi kuulostaa kivalta ja mahtava blogi sulla, pidä hauska vuosi! Itekkin oon menossa jenkkeihin vaihtoon, mutta vaan itärannikolle :) jään seurailemaan sun blogia!

    http://jenkkipaivakirjat.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon ja samoin ! :) Käyn kattelemassa sun blogia kans!

      Poista
  4. Ihana blogi! <3 Ois kiva sitten nähdä kuvia sun elämästä jenkeissä! :)


    http://annikainamerica.blogspot.fi/

    VastaaPoista