maanantai 5. tammikuuta 2015

ARIZONA ?

Elikkäs yleensä vaihtarit saa sijoitustiedot vasta keväällä tai myöhemmin, tai aikaisintaan tammikuussa. Ite olisin halunnut tietää vasta keväällä, koska silloin olisin voinut paremmin keskittyä talveen Suomessa ja antaa vaihtariasian vielä hetken aikaa odottaa.

Koin pienen järkytyksen, kun eilen mun instagram kuvaan tuli kommentti, jossa luki suurin piirtein näin " I will be your hostmom, I've been trying to get in touch with you". Mulle oli kyllä tullut sähköposti joulukuun lopussa, jossa ei ollut lähettäjän nimeä eikä aihetta, joten en tajunnut edes katsoa sitä. Facebookiinkin oli tullut kaveripyyntö, mutta en hyväksynyt sitä kun en aiemmin mitään hänestä tiennytkään. Mun järjestö ei tiennyt asiasta mitään, koska virallisia papereita ei ole vielä tullut. On tosi erikoista että mun sijoitusperhe olis selvillä jo näin aikaisessa vaiheessa. On kuitenkin mahdollista, että tää perhe on mun tuleva host-perhe joka siis asuu Arizonassa, Californian ja Nevadan rajan lähellä, Bullhead -nimisessä kaupungissa.Olin tosi hämmentyny tästä tilanteesta ja menin pieneen paniikki siitä, että mä oikeasti saatan mennä asumaan juuri tähän perheeseen ja jätän kaiken muun tänne Suomeen. Mikään ei oo vielä yhtään varmaa ja paljon saatta vielä muuttua. Oon nyt kuitenkin kattonu enemmän tietoja ja kuvia tästä perheestä facebookin kautta, mutta en oo pystyny vielä vastaamaan mitään heille, koska virallista tietoa ei ole.

Todellisuus iski kyllä ihan samantien ensimmäistä kertaa näin selvästi .Tähän perheeseen kuuluu kaks pientä tyttöä, vanhemmat ja luultavasti koiriakin.  Perheen vanhemmat vaikuttaa kyllä tosi mukavalta ja ilosilta! Niillä on tällä hetkellä yksi vaihtari poika, mistä olin kyllä aluks aika epäluulonen, koska olisin toivonut mielummin perheeseen jossa ei oo ennestään ollut vaihtareita. Mutta totuin kyllä ajatukseen ja voihan siitä olla paljon hyötyäkin, että perhe tietää jo valmiiksi millaisia ongelmia vaihtarilla on ja miten voi auttaa. Mikäänhän ei siis edelleenkään ole varmaa mutta sellanne rumba on ollu tässä nyt kahdenpäivän aikana että en yhtään tiiä enää mitä ajatella.

Vaihtareiden ei tulis koskaan odottaa mitään tulevalta vuodelta. En tiiä kuka oikeesti pystyy siihen, mutta mun mielestä se on melkein mahdotonta. Oon kyllä ottanu sellasen asenteen, että en mitään odota etukäteen, mutta se tulee automaattisesti. Kaikki on lukenu vaihtariblogeja ja nähny millasta niillä muilla on ollu, millanen perhe, millanen talo ja asuinalue jne. Sitten kun omalle kohdalle osuu se 2. toive, eikä se ensimmäinen niin huomaa että onkin vaistomaisesti tietenkin odottanu että pääsee ensimmäiseen. .En siis mitenkään masentunut tai harmistunut siitä, että oon mahdollisesti menossa asumaan Arizonaan Oon tosi onnellinen, että edes mun kakkostoive toteutui ja vielä ihan Californian rajalla!. Tosin mua ei olis yhtään haitannut vaikka olisin päätynytkin South Carolinaan. Kuitenkin sitä tulee sellainen pieni olo että ei mun tänne pitäny mennä vaan sinne ihan toisenlaiseen paikkaan. Tiiän et kuulostaa tosi tyhmältä, mutta sitä väkisinkin on ollut tietynlaisia odotuksia, jotka ei yleensä sitten toteudukaan. . Enkä halua valittaa tai kitistä turhista. Tää vaan on oikeesti aika pelottavaa.Oon tällähetkellä kyllä tosi ilonen siitä, että joku perhe on mut jo nyt valinnut! Olisin kuitenkin halunnut vielä odotella tietoja rauhassa. Tästä tää kuitenkin lähtee pikkuhiljaa selkeytyyn ja saa nähdä missä sitten 8kk päästä oonkaan!

Voi olla että pitää muuttaa blogin nimeks "year in Arizona" ja vaihtaa väriteemaa siihe sopivaks (;

Bullhead_City_Arizona_105-colorado-river-oasis-rv-park-resort-motel-lodging-park-model-rentals-bullhead-city-az-laughlin-nv-river-run-vacation

6 kommenttia:

  1. Sul on kiva blogi :)
    Ite oon täl hetkell vaihoissa Wisconsinissa :)
    Tohon mitä sanoit perheessä aiemmin olleesta vaihtarista, ni mä uskon et se on hyvä asia koska ne tietää miten toimia ja kuinka ehkä auttaa sua vaikeina aikoina!
    Ja se on totta että ei kannata odottaa mitään, tottakai unelmoida saa ja pitääkkin, mutta kun lähdön hetki koittaa niin kannattaa lähtee niin avoimin mielin kuin suinkaan pystyy ja olla valmiina koittaa kaikkee uutta!!
    Muista nauttii nyt täysillä ajastas suomessa koska sitä tulet varmasti kaipaamaan, enemmän tai vähemmän!!
    Toivon sulle mahtavaa vaihtovuoden odotusta ja itse vaihtovuotta!! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vau kiitos tosi paljon!:) Jep se on ihan varmasti vaan plussaa että niillä on aiemmin ollut vaihtari. Eniten mua arvelutti vaan se, että minkä takia he nyt jo ovat niin innoissaan minusta, vaikka tälläkin hetkellä omistavat jo yhden vaihtarin.

      Saatoin unelmoida vahingossa ehkä vähän liikaa merinäköalasta ja odottaa aivan jotain muuta. Avoimin mielin kuitenkin odottelen lähtöä ja nousen silloin koneeseen! :) Oon lukenutkin monien vaihtariblogeista saman ohjeen, että kannattaa nauttia kaikesta nyt Suomessa. Kiitos sulle tosi paljon kommentista! Toivottavasti sulla on ollut kiva syksy sielä ja vielä mahtava kevät edessä! :)

      Poista
  2. Hui apua!:D Oon ite samaa mieltä, tuosta, että olis mukavaa että ne tiedot tulis joskus kevään aikaan - ei tarvis stressata sellaisista yksinkertasista asioista kuin kuinka usein jutella sen host perheen kanssa, ja se totuuskin siitä, että on oikeesti lähössä tulis varmaan vähän smoothimmin:D Mut täytyy myöntää et nyt kun niitä tietoja vielä oottelen nii hirvee kärsimättömyys ja pelottaa et mä oon se, joka saa ne tiedot päivää ennen lähtöä:D

    Mut hei, nyt vaan miettiin niitä positiivisia ajatuksia ja kuvia tosta paikasta, mahtava paikka, ja aurinkoakin iha riittävästi näkee vuoden aikana!

    Ite oon siis lähdössä kans nyt syksyllä Upin kautta jenkkeihin, ja arizona on mulla kolmas toive:) Oliko sulla mikä vastaanottava järjestö?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä en yhtään tiedä vielä mun vastaanottavaa järjestöä tai mitään muutakaan virallista tietoa. Olisin kyllä ihan mielellään saanut tiedon ihan Upin kautta ennen mitään perheen yhteydenottoa! :D Mutta sun kannattaa nauttia nyt siitä jännityksestä ja voit vielä hengäähtäää ilman mitään stressiä hostperheen kanssa juttelemisesta yms! ja kyllä varmasti saat tiedon enne viimesiä viikkoja! (:

      Oon tässä miettinytkin ja tottunut jo ajatukseen. Arizonan aavikkomaisuus ei ollut mulle ihan niin selvää sillonkun valitsin sen yhdeks toiveeks. Yllätyin aika paljon kun katoin google mapsista mahdollista tulevaa asuinaluettani, ja joka puolella oli vaan ihan hirveesti hiekkaa ja tosi tosi kuivan näköstä. Mutta sitähän Arizona on, en vaan ollu valmistautunut ihan noin aavikkoon! :D

      Tässä on ollut nyt vielä muutamia ongelmia sijoitusperheeseen liittyen, joten voi olla että sijoituspaikka vielä vaihtuu! Tätäkään paikkaa ei ole vielä varmistettu.

      Kiitos kommentista! Mitä muita osavaltio toivomuksia sulla on? :)

      Poista
  3. Kävin itekin googlettamassa tuon sun ehkä tulevan asuinpaikan ja olihan se aika kuivan ja aavikkomaisen näköstä, mutta mieti, miten erilaisessa paikassa pääset vuotes viettään!:) Sen vastaanottavan järjestön muuten näki/näkee hakupaketin niistä sääntöpapereista mitä tuli ihan kiitettävä pinkka!

    Mulla oli 1. toiveena California ja 2. toiveena South Carolina, eli samat kuin sulla mutta vähän eri järjestyksessä:)

    Hei käy muuten ettimässä fb:stä ryhmä vaihtarit 2015-2016, sieltä löytää muitten blogeja ja saman vuoden vaihtareitten wa ryhmänki:)!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin onhan se tosi erilaine paikka ja erilainen vuosihan se pointti onki!:) En taida jaksaa ruveta kaivamaan noita sääntöpapereita ja kun mun "hostäiti" sanoi että niiden kaupungissa on monia järjestöjä niiin en tiedä yhtää mikä niistä se on. :D En ookkaan yhtään kuullut tosta ryhmästä! Pitää mennä kattoon ja liittyyn!:)

      Poista